Vlaky pod kontrolou
Máme u nás docela hustou síť železnic a není tak nic divného na tom, že se u nás po kolejích řítí přemnohé vlaky sem a tam. V jednu chvíli jsou tady a za několik hodin třeba i na druhém konci naší vlasti, to podle toho, koho nebo co mají kam přemístit.
Je tomu tak pochopitelně jenom tehdy, když nedojde k vlakovému neštěstí, poruše, kalamitě nebo jiné příčině zpoždění či nedojetí do cíle, ale je skutečností, že se vlaky pohybují z místa na místo.
A protože se dvě protijedoucí soupravy na jedné koleji nevyhnou, je třeba sledovat, kde který vlak je, kam míří a mnoho dalších parametrů. V případě dieselových lokomotiv mimo jiné navrch i spotřebu pohonných hmot. Protože u elektrovlaků se sice s elektřinou v trolejích nic moc nenadělá, ale taková nafta, to je jiná.
Takový strojvedoucí se rozjede a za chvíli je z dosahu nadřízených. A kdo ví, zda bez dozoru řídí efektivním způsobem, kdo ví, zda si během cesty počíná hospodárně nebo zda se někde dokonce nechopí příležitosti a nebude si chvíli hospodařit pro změnu do svojí kapsy? Protože taková nafta se nehodí jenom do lokomotivy…
Jenže co s tím nadřízení nadělají, že? Nemohou být vždy a všude, nemohou jezdit od rána do večera a vlastně i od večera do rána svými vlaky po světě, aby ty, kdo neplní své povinnosti až tak docela dokonale, případně klepli přes prsty. Co s tím nadělají?
Mají-li rozum, zařídí si sledování železničních vozidel. Tedy RMC systém, nabízející řešení pro sledování lokomotiv.
Tento systém umožňuje sledování důležitých provozních parametrů motoru a dalších pracovních příslušenství a také snižuje na minimum možné krádeže pohonných hmot. Což je více než dokonalý a účinný způsob sledování, jaký není možno ničím adekvátně nahradit. Neexistuje totiž nic jiného, co by dokázalo přinést až třicetiprocentní úsporu provozních nákladů; a to jsou – jak mi jistě dáte za pravdu – skutečně velké peníze.
A to to navrch díky sledování vlaků může pomoci i při zabraňování potenciálním nehodám!
Tímto systémem lze sledovat vlaky nepřetržitě, je možno je lokalizovat v reálném čase, dají se tak libovolně nastavovat výkazy tras a práce, termíny pravidelného servisu, dá se tak identifikovat obsluha a třeba i nastavit alarm při překročení některých hraničních hodnot.
A jak jistě sami uznáte, to se musí vyplatit.