Frankfurt už neláká, teď Čechy táhne Itálie
Pražské letiště Václava Havla hlásí pro první pololetí navýšení počtu cestujících do Itálie o 36 procent. Češi už nepreferují Italské Miláno jen jako nákupní centrum. Velmi často se stává výchozím bodem pro turisty mířící na vrcholky hor nebo k zrcadlově klidným jezerům. Nárůst cestujících je ovšem i do spojených arabských emirátů, konkrétně do Dubaje kde od září dojde k zvýšení kapacity cestujících skrze letadlo A380.
Z Prahy se léta nejčastěji do patnácti destinací. Milán udává nárůst o 43 procent což je v počtu cestujících úctyhodných 75 tisíc. Do Říma na letiště Fiumicino a Ciampino je nárůst cestujících o 34 procent což je v prvním pololetí krásná druhá příčka. Výsledky hodně ovlivnil nízkonákladový dopravce Ryanair. Trend zvyšující se poptávky po letech do Itálie podporují i jiní dopravci, například České aerolinky, Travel Service a Alitalia.
Praha – Dubaj – Hanoje
O nemalém růstu se dá hovořit i u letů do Bruselu kde je oproti loňskému roku nárůst o 26 procent. Tady, ale zvýšení při srovnání s rokem 2016 tvoří spíše odeznívající strach z bombového útoku, který byl v loni ještě v živé paměti.
Čtvrtinové zvýšení je i v poptávce letů mezi Prahou a Dubají, zde je trend zvýšeného zájmu dlouhodobý což jde ruku v ruce se zvýšením spojů a počtem dopravců. Tento trend se jen tak nezmění. Dubaj totiž slouží jako přestupní stanice pro letiště Číny, Japonska, Austrálie, Malediv, Mauricius, Thajska nebo Srí Lanky. Navýšení je i kvůli vyšší vietnamské komunitě v Čechách. Dubaj má totiž novou přímou linku do Hanoje.
Kvůli vysoké oblibě spojů mezi Prahou a Dubají nasadila pro denní linku společnost Emirates Airbus A380 s místy pro 615 cestujících což zvýší kapacitu cestujících o 44 procent.
Frankfurt a Istambul už netáhnou
Na druhou stranu je viditelné snížení zájmu cestujících o spoje do Frankfurtu. Z Prahy do Německé oblasti Hesensko se létalo méně o jedno procento. A jako jediný spoj v první patnáctce nejfrekventovanějších zaznamenal snížení cestujících. Pokles také hlásí lety z Prahy do Istambulu a Londýna.