Schopnost dostat zboží k zákazníkovi
Založili jste firmu, poprali se se všemi úředními a právními problémy, najali zaměstnance do prostor, které prošli schválením a smí se v nich pracovat a vyrábět to, co chcete produkovat v takových podmínkách, v jakých to chcete dělat, a tak se stalo, že jste vytvořili první zakázky a výroba už chrlí z linek to, o co zákazník žádá.
Jenomže jak to k němu dostat?
Jako u všeho je i zde samozřejmě více než jen jedna možnost, jelikož se to odvíjí od situace, ve které se nacházíte, vašem produktu a cílové skupině zákazníků.
– Vozíme si to sami: jednoznačnou výhodnou je kontakt se zákazníkem, který ztrácíte, pokud dopravu svěříte někomu jinému. Nevýhoda je však starost o vozový park, najímání a placení řidičů. Ztrátovost v období, kdy nejsou zakázky, avšak řidiči u vás pracují dál, ačkoli pro ně nemáte žádnou práci.
– Pošta: málokdo už ji využívá, a to nejenom proto, že je drahá, ale i kvůli její stále se horšící pověsti. Na druhou stranu je všude a její trasy vedou i do nejzapadlejších částí republiky. Přesto je vhodná více pro přepravu menších zásilek.
– Externí přepravce: nejvyužívanější a dnes asi nejvhodnější varianta. Vytvořte si dohodu se společností, která se přepravou pro firmy zabývá a nechte je odvést jejich práci. Jelikož oni jsouprofesionálové a nemusí se soustředit na nic jiného než jen dopravu. Nevýhodou je zde již jednou zmíněný kontakt se zákazníkem, jelikož o něj přicházíte. Na druhou stranu, pokud budete s dopravcem nespokojeni, můžete vytvářet smlouvy jen na rok, on se vám částečně přizpůsobí a vám odpadne ohromná koule z nohy, kterou je starost o vlastní vozový park.
Pokud si zvládnete vytvořit lukrativní dohodu zjistíte, že ztráta na dopravě je několikanásobně menší než, kdybyste si ji zajišťovali sami. Velké firmy například každý rok vytváří konkurz na své dopravce, kteří tak nemají nikdy jisté, jestli jim kontrakt bude obnoven a o to větší mají snahu dosáhnout dokonalosti.